tisdag 20 augusti 2013

Hösten är här - full fart med RFSU & Sektor3




Under hösten kommer jag att arbeta halvtid som chef för Sektor3 - tankesmedjan för det civila samhället.



Alla kanske inte vet att mitt uppdrag som ordförande för RFSU är en arvodering på halvtid. Vid sidan om det gör jag redan olika kortare konsultuppdrag. Under hösten kommer jag, istället för att göra mindre konsultjobb, att arbeta halvtid som chef för Sektor3. Detta innebär inte att jag kommer att lägga mindre tid på RFSU, utan jag finns kvar precis som vanligt. Uppdraget för Sektor3 är tidsbegränsat och tar slut vid årsskiftet.

Sektor3 är tankesmedjan för det civila samhället som synliggör, granskar och väcker debatt om förutsättningarna för och betydelsen av civila samhällets organisationer.

Nu i höst ser jag allra mest fram emot att sätta igång arbetet med Vision 2020! Under vårens kongress antog vi vår framtidsplan, nu gäller det att sjösätta den. Vi är en växande organisation som syns och hörs allt mer genom vår sexualupplysning och vårt politiska påverkansarbete - över hela landet, det ska vi fortsätta utveckla. Jag ser fram emot ett spännande år med mycket sexualpolitik, inte minst inför valen till Europaparlamentet, riksdag samt kommuner och landsting. I slutet av september har förbundsstyrelsen sitt första styrelsemöte inför hösten och då kommer vi att fokusera på just politiska prioriteringar inför valet.
Följ det arbetet här på bloggen!

2 kommentarer:

  1. Två frågor!

    Hej!

    1. Jag tänkte höra mig dig, eftersom du ju anser att kvinnan själv alltid ska tillåtas att bestämma över sin kropp, om du tycker att abort ska vara tillåten också i nionde månaden? Utifrån maximen att det alltid ska vara kvinnan som bestämmer, bör väl svaret bli jakande på den frågan (?).

    2. Vad tycker du om spermadonation där donatorns identitet är okänd för mottagare+barnet, en tjänst som ju en svenska kvinnor köper i Danmark bl.a.? Bryter inte den verksamheten mot FN: s Barnkonvention, där det står att "Barnet har rätt, så långt det är möjligt, att få veta vilka föräldrarna är och bli omvårdat av dem"?

    Mvh/Thomas

    Från: Thomas Niklasson

    SvaraRadera
  2. Kontakt!

    Hej Jag behöver få kontakt med dig för ett viktigt HBTQ-projekt i Norrbotten. Hur når jag dig enklast?

    Från: Johan

    SvaraRadera